Online

Het is een ouderwetse en achterhaalde gedachte: een website met jouw bedrijfsinformatie en een adres en telefoonnummer is voldoende om prospects te verleiden en daarna vrolijk te mogen begroeten als klant. Wij durven met stelligheid te verspreiden: wat je online niet ziet, bestaat niet!

Natuurlijk is een website nog steeds een groot deel van je online etalage. Maar het hangt er wel vanaf hoe je aantrekkelijk je die etalage eruit laat zien.

wat je online niet ziet, bestaat niet!

online oriëntatie

En waarom zou je dat dan doen? De magische woorden: online oriëntatie. Wie zoekt er nu niet via internet (zelfs je opa doet het). De macht van de klant wordt steeds groter. En ook in de B2B oriënteert een klant zich steeds beter en langer online vóór deze contact opneemt met een bedrijf. Als organisatie moet en wil je dus een rol spelen in dit oriëntatieproces want als je je in dit zoektraject niet overal laat zien, besta je als bedrijf eigenlijk niet. De concurrent staat al te trappelen en dat is zonde van al je harde werk. Het gebruik van opvallende banners en andere online advertentiemogelijkheden werkt tot op de dag van vandaag nog steeds prima, maar online marketing is natuurlijk veel breder. Zaken zoals: Adwords, Affiliate, Analytics, Email, Display, Social Media, SEO en Testing & Usability zijn slechts een kleine greep uit alle online marketingmogelijkheden. En dat zijn lastige termen als je er niet dagelijks mee te maken hebt.

persoonlijke aanpak

De ontwikkelingen binnen de online marketingmogelijkheden gaan snel. Ieder jaar worden er nieuwe digitale technologieën bedacht. Kijk en Huiver gaat natuurlijk altijd mee in de belangrijkste ontwikkelingen maar heeft ook een stabiele basis: geen koude en onpersoonlijke marketing, maar door content te creëren met de juiste toon, en dit te optimaliseren en te delen, trek je de juiste bezoekers naar jouw website en genereer je kwalitatieve leads.

meten is weten

Het mooiste onderdeel van online marketing is dat alles meetbaar is. Er zijn steeds meer manieren om het gedrag van online bezoekers vast te leggen. Via Google Analytics kunnen er leerzame databases worden samengesteld. Met de uitgebreide data die je hieruit filtert kan je doelgroep beter in kaart worden gebracht. En met de juiste kennis en kunde kan de online strategie hierop worden aangepast zodat je online positie verstevigd wordt.

Weer even wat feitjes:

  • Conversie: online resultaten zijn gemakkelijker te meten dan de traditionele offline variant
  • Targeting: online is het mogelijk om gericht(er) een doelgroep te bereiken. Een persoonlijke maar ook doeltreffender manier
  • En niet onbelangrijk: online adverteren is goedkoper

Maar wat doe ik nu met de offline marketing? Kijk en Huiver vindt dat je altijd moet kijken naar een crossmediale strategie die bij jou past. Zo dat alles mooi en naadloos in elkaar overloopt en dus versterkt.

samenwerken aan een
stevigere online positie?

Voor een goede online positie heb je specialisten nodig. En het liefst niet altijd op de payroll. Niet elk bedrijf heeft daar de middelen voor. En dat is ook niet nodig. Wij doen dat graag en niet alleen omdat dat toevallig op mijn visitekaartje staat…

gratis seo scan

Met onze SEO-scan krijg je een heldere analyse. Vraag nu gratis deze scan aan en ga vandaag nog aan de slag met de verbeterpunten! En ja, gratis is in dit geval ook echt gratis hoor! Meer weten? Dan kun je mij altijd bellen. Nou ja, behalve op dinsdag dan.

   Deborah Aartsen
0184 425 509